Suluboya resimlerimi ve deneyimlerimi sizlerle paylaşıyorum.

15 Kasım 2018 Perşembe

Ürün inceleme! Avant-Garde %100 Pamuk Beyaz Suluboya Kağıdı (350 gr)

%100 pamuk ve fransız kağıt hamuru gibi reklam etiketiyle satılınca beklenti tabii ki yüksek oluyor ama fiyatı da çok bir şey bekleme diyordu. Türkiye'de üretiliyor olması acaba kaliteye uygun fiyata sahip olacak mıyım diye düşündürüdü fakat ne kadar ekmek o kadar köfte sözü bir kez daha hayat buldu. Kağıt suyu yediği zaman üzerinde irili ufaklı lekeler oluşmaya başladı. Eğilmiyor bükülmüyordu fakat suyu taşıyamadı. Boyarken de biraz fazla uğraştığım yerlerde pütürcükler oluştu. Yani düzeltmeye de gelmem diyordu. Parlaklığı çok iyiydi kağıdın. Yaptığım resim pırıl pırıl parladı. Sanki bilgisayar monitöründen bakıyormuş gibi arkasında aydınlatma varmış gibi. Sonuç olarak ben çok sulu çalışmam ve düzeltmeyle de işim olmaz, ne yaptığımı bilen birisiyim diyenler için bu fiyata alınabilecek bir kağıt. Profesyoneller için uygundur anlamı çıkmasın bundan. Yeni başlayanlar yada seri üretim hızlı resim yapanlara göre daha çok.

Bu kağıtla yapmış olduğum resim.


Ürüne yaptığım yorum sonrasında Kagito tarafından 2 adet numune defteri ve bir tane yüzde 20 pamuk oranına sahip defter gönderildi. En kısa zamanda denemelerimi yapıp sizlerle paylaşacağım.

Bu kağıdı üçüncü kez kullandım. Ve sonuç olarak bu kağıtla suluboya kesinlikle yapmayın diyorum. Guaş olabilir ama suluboyayla bu kağıdın uzaktan yakından bir alakası yok. Üretenler üzerindeki suluboya ibaresini kaldırıp satmalılar. Gramaj olarak uygun gibi görünse de suyla çalışmaya başlayınca kağıt saçmalıyor. Eskizinizde sildiğiniz kısımlar suyu fazla emip iz yapıyor. Geniş alanlara yumuşak çalışayım dediğinizde fazla su kullanımına müsade etmiyor. Belli bir sınırı aşarsanız lekeler başlıyor. Islanmış kısımda düzeltmenize de müsade etmiyor. Kaliteli kağıtlarda -hatta kalitesini de geçtim- herhangi bir suluboya kağıdında bunların hepsinin birarada olması zordur. Yeni başlayanlar özellikle bu kağıtla başlarlarsa suyu kullanma becerilerini geliştiremeyeceklerdir. Elimdeki kağıtları 7 yaşındaki kızıma vereceğim ve pastel çalışmasını öğütleyeceğim. Umarım üreticiler bunları dikkate alıp kağıtlarını geliştirirler. Çünkü fiyatı beni gerçekten sevindirmişti.
Ürün linki
6

6 yorum:

  1. Teşekkürler anlattığınız için. Yani bu kağıtla ıslak çalışmalar, efektler yalan oluyor biraz

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler anlattığınız için. Yani bu kağıtla ıslak çalışmalar, efektler yalan oluyor biraz

    YanıtlaSil
  3. Bu yazıyı okuduktan sonra "ne kadar kötü olabilir ki" dedim ve gidip bir de 50li'lik set aldım. Ben daha kötü kağıtlar kullanmış, hatta 120 gr resim kağıdıyla iyi iş çıkarmış, kimseye çaktırmamış biriyim, bunun da hakkından gelirim, dedim.. Ama öyle olmadı. Az bile söylemişsiniz bu yazıda. Ömrümde böyle kötü kağıt deneyimi yaşamadım. Ağladım desem yeri. Dalgalanmasını, boyayı arkasına geçirmesini hiç önemsemedim bile ama o nasıl bir lekelenme, suyun değdiği her yer öbek öbek mantarlaşıyor sanki. Boyayı kağıt üzerinde karıştıramıyorsunuz, hele düzeltme hiç yapamıyorsunuz soyulup dağılıyor resmen. Suyu görünce tuvalet kağıdı gibi dağılacak sandım bir ara. Eğer guaj boya, akrilik çalışacaksanız sıkıntı yok ama suyla gelmeyin bu arkadaşa. Amatörüm, deyip alırsanız asla yaptığınız resimde ustalaştığınızı bilemeyeceksiniz.
    Şurası da bir gerçek, kaliteli diye bildiğimiz markalarda gerçekten iyi performans vermiyor, onlar daha iyi olmalı.. Beklentiyi yüksek tutup hayal kırıklığı yaşadığım markalar da oldu ama bunun kadar olmadı. Şimdi kalan kağıtları ne yapsam diye düşünüyorum ��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimle aynı şeyleri yaşamışsınız. Bu kağıdın halen piyasada "suluboya" ibaresi ile birlikte satılması çok ilginç. Sanki kağıdın kendi tekniği var. O şekilde yapmak zorundasınız resmi. Güzel resimlerim var bu kağıtla ama kesinlikle diğer kağıtlar gibi davranamıyorsunuz. Beyazlığı biraz gönlünüzü alıyor ama resminiz her an çöp olma ihtimaliyle karşı karşıya stresli bir süreç oluyor.

      Sil
    2. Katılıyorum, kesinlikle suluboya kağıdı ibaresiyle satılmamalı. Akrilik, guaj, başka alanı yok bu kağıdın. Kendi tekniği varsa ustası da vardır o zaman :D Benim gibi bu yazıyla yetinmeyen varsa pişman olur söyleyeyim tekrar. Teşekkürler ayrıca deneyiminizi paylaştığınız için. :)

      Sil