Suluboya resimlerimi ve deneyimlerimi sizlerle paylaşıyorum.

18 Ağustos 2014 Pazartesi

Bazı suluboya üreticileri ve kalitelerine göre ürünleri


Daha önceki yazılarımda da belirttiğim gibi suluboyayı seviyorsanız ve bu sevginizin bir tutkuya dönüşmesini istiyorsanız ucuz ilköğretim işi boyalardan kesinlikle uzak durmalı ve her aşamasında kaliteli ürünler kullanmalısınız.

Aşağıda sizlere kaliteli ürünler sunan ve dünya genelinde en çok bilinen bazı markaların ürün gamlarını ve internet bağlantılarını verdim. Sitelerine girerek ürünlerini araştırabilir ve eğer imkanınız varsa yurtdışından satın alabilirsiniz.

Genellikle suluboya üreticileri ürünlerini üst sınıf ve ikinci kalite olarak sınıflandırırlar. Üst sınıf yani sanatçı serisi boyalar daha çok tüp içerisinde tercih edilir ve renklerine göre fiyatları değişiklik gösterir. Bunun nedeni de her rengin pigmentinin farklı maddelerden elde ediliyor olmasıdır. Peki alt sınıflarda neden fiyat hiç fark etmiyor. Çünkü üst sınıfta kullanılan pigment sayısı maliyeti etkileyecek kadar çok. Bu şuna benzer. iki tane ekmek alacaksanız 10 kuruşun hesabın yapmazsınız fakat 50 tane ekmek aldığınızda 5 kuruş bile toplama ciddi yansır.

Şunu da söylemeliyim ki; bu markaların alt sınıf olarak sattıkları ürünler yuvarlak tabletli ortaokul setlerinden kat kat kalitelidirler. Zaten yeni başlayanlar için artist serisini kullanmak ciddi bir maliyet çıkaracağından orta ve alt seviyeleri tavsiye ederim. Çünkü tekniğiniz oturana ve suluboyayı tanıyana kadar fırçanıza gereğinden fazla aldığınız boyalar israf olacaktır.

Markaların altında ürünlerini kalitelerine göre yukarıdan aşağı sıraladım. Üzerlerine tıklayarak sitelerine gidip daha detaylı bilgi edinebilirsiniz. Ayrıca Youtube da da aratırsanız bu markaların uygulamalarını görebilirsiniz.


Daler-Rowney

Artists' serisi
Aquafine serisi
Simply serisi


Daniel Smith
Extra fine olarak tek ürünü var. Aslında kendi markasını da çıkarmış bir sanat mağazası.
Carrefour marka ton balıkları gibi :) Öğrenci kalitesinde ise Talen's Vangogh satıyor.

 
Royal Talens
Rembrandt
Vangogh
ArtCreation


Winsor & Newton
Artists' Serisi
Cotman Serisi




Schmincke
Horadam
Akademie



Sennelier
Honey-Based Watercolour


Davinci


Pebeo



Ülke sınırlarımız içerisinde internet ortamında satılan markalar ise şunlar. 

W&N setleri birçok sitede bulabilirsiniz. 
En üst kalite serilerden birisi olan Winsor newton artists' tüp boyalar bu linkte
ve bu linkte

Yine en üst kalite sanatçı serisi olan Schmincke Horadam tüp boyalar da sadece bu linkte.

Talen's ArtCreation yada Vangogh setlerini bir çok siteden temin edebilirsiniz. Ancak tüp Vangogh sadece bu sitede.

Sennelier bal özlü suluboyalar dopingli fiyatıyla burada.

Schmincke Akademie yarım tabletler burada.

Bir çok markanın bir çok ürünü burada.


Güncellenecek...

83 yorum:

  1. yazdıklarınızın yardımıyla, sanat öğrencisi kızıma uygun fiyatlı ve kaliteli boyalar alabildim. teşekkür ederim.
    Femrah Uluç

    YanıtlaSil
  2. Ben teşekkür ederim. İyi boyamalar.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba hayırlı günler. Sulu boyaya başlangıç için hangi markayı alsam karar veremedim. Aslında daha yeni başlayacağım için hem kaliteli hem de uygun fiyatlı bir şey olsun istiyorum. Sizce Van Gogh setleri başlangıç için uygun olur mu? Yoksa başka tavsiyeniz var mı?

    YanıtlaSil
  4. Merhaba. Başlangıç için renk sayısına ve bütçenize göre tercih yapmalısınız. Eğer bütçeniz müsaitse en kalitelileri yani artist serisini tercih etmenizde bence bir sakınca yok. Kaliteli ürün kullanmak her zaman için bu işi sevmenize katkı sağlayan bir faktördür. Renk sayısı ise başlangıçta renk elde etmekte sıkıntı yaşayabileceğiniz için tercih edilebilir. 20-30 renkle çalışmak başlangıç olarak size kolaylık sağlayacaktır. İlerde fazla kullandığınız renkleri belirleyip onları fazlaca alacaksınız zaten. Fırça konusunda da başlangıçta ne kadar çeşit yaparsanız o kadar iyi. Yuvarlak, düz ve efekt fırçaları uygun fiyatlı alabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  5. Öncelikle geri dönüşünüz için çok teşekkür ederim. Evet renk sayısının az olmasında benim de biraz şüphelerim vardı acaba istediğim çalışmaları yapmamı kısıtlar mı diye. Ki dediğim gibi van gogh 15 li setini almaya karar vermiştim. Tavsiyenizle sitelerde baktım youtubedan renk içeriklerini araştırdım en sonunda winsor&newton 24lü setini almaya karar verdim. Sizce iyi bir başlangıç olur mu? (Çok fazla soru soruyorum kusura bakmayın) Bir de Zig Kuratakenin sulu boya setlerini gördüm. Ama winsor newton kadar profesyonel değil herhalde pek bilgim olmadığı için emin olamadım. Daha fazla soru sormadan ben gideyim en iyisi. Sitenizde takip edenleriniz çok olsun. Hayırlı günler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Winsor newton'un her seviyeye hitab eden boyaları mevcut. Cotman Artist e göre daha başlangıç seviyesidir. Alabiliyorsanız artis serisini alın fakat diğeri de işinizi görür. Boya işini hallettiyseniz bloğumdaki suluboya kağıtları kısmını incelemenizi tavsiye ederim. İyi boyamalar.

      Sil
  6. Lukas / Nerchau Opak Suluboya 24 Disk + 1 Tüp
    resim mezunuyum fakat sulu boya ıle hıc resım yapmadım boya secerken yukarıdakı marka sızce uygunmudur cok kararsız kaldım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İmkanınız varsa yukarıdaki markaların artis serilerini tercih etmeniz resim mezunu birisi için iyi bir başlangıç olacaktır. Ayrıca kağıt seçimini de iyi yaparsanız çok keyif alacağınızdan eminim.

      Sil
  7. merhaba, sitelerde gezinirken winsor & newton cotman field box setini buldum. özellikle yanımda taşımak için çok uygun görünüyor. ancak yeni başlayacağım için bu ürünü alırsam ilerde ne gibi eksikliklerle karşılacağımı merak ettim veya bunun yanında sulu boya deneyimimi daha da zenginleştirmek için belli başlı ürünler almam gerekir mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Bahsettiğiniz ürünün videolarını izledim. Yanınızda nasıl taşımayı düşündüğünüzü bilmiyorum ama tasarımı su kabı yüzünden çok kaba geldi bana. Eğer sırt çantası yada geniş bir çanta kullanıyorsanız zorluk yaşamazsınız fakat postacı çantalarında kitap yada benzeri birşeyle birlikte sıkıntı yaratabilir. İhtiyacınızı karşılar mı sorunuza gelince; bu tür tasarımlar tamamen seyehat için yapılmıştır ve hiç bir zaman tam olarak ihtiyacınızı karşılamaz. Neden karşılamaz derseniz. İlk olarak tek fırçayla resim yapmak yapabilirseniz güzeldir fakat o tekniğe hakim değilseniz iyi birşeyler ortaya çıkarmanız çok zor. Yanınızda ilave en az iki fırça gerekebilir. Geniş alanlarda küçük fırçayla renk geçişleri ton farkları gibi sıkıntılar olacaktır ve uzun sürecektir. Bunun gibi geniş alan boyamalarınız hep sıkıntı olacaktır. Bu büyük kağıt kullanamayacağınız anlamına da gelir ki küçük kağıtlarda deneme çizimlerinden öteye yada manzara karşısında dışarıda ön çalışma ve renk bilgisi edinme çalışmalarından öteye gitmek bana göre çok zor. Benim de iş yerimde sıkılınca çıkarıp kullandığım bir seyehat boy setim var. Fakat iyi birşeyler yapmaya çalıştığımda hep yetersizliğini hissedip kapatmışımdır. Aslında uğraşırsanız güzel şeyler mutlaka olur ama buna zamanınız yada motivasyonunuz yeter mi?

      Suluboya deneyimizi zenginleştirmek için malzemeye acımadan bolca resim yapın. Kağıt boyutunuzu ve boya miktarınızı artırın. Değişik fırçalar deneyin. Farklı boya markaları ve bunların farklı ürünlerini deneyin. Değişik tekniklerle çizmeyi deneyin. En önemlisi de gücünüzün yettiğince kaliteli malzemelerle çalışın.

      Almanız gereken şeyleri yazdığın bir yazım var. Orada neler alınması gerektiğini ve neden alınması gerektiğini detaylıca yazdım.

      Sil
  8. merhaba st. petersburg white night serisinin kalitesini nasıl buluyorsunuz*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kullanmadım fakat kaliteli olduğunu okudum forumlarda. Başlangıç için alıyorsanız fazlasıyla işinizi göreceğini düşünüyorum.

      Sil
  9. merhaba yazılarınızı okuyorum ve yardımcı oluyor.. sürekli kullanmak ve kendimi geliştirmek için daler rowney aquafine travel'ı (18li) önerir misiniz? teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  10. cevabınız için teşekkür ederim.. travel seti olduğu için arada kalmıştım. acaba winsor&newton 12li daha mi iyidir sizce? kusura bakmayın bu kadar soru yağmuruna tutuyorum ama:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başlangıç için renk sayısının fazla olması iyidir. Eğer bu tutkunuzu uzun süreli devam ettirecekseniz 16 dan fazla gözü olan bir suluboya paleti alıp boyalarınızı tüp şeklinde almanız daha iyi olacaktır. Eğer A3 ten büyük resimler yapmayı düşünüyorsanız ilerde, tabletleri yarım değil tam olan setlere de bakabilirsiniz. Uzun vadede bu tür travel setleri eskizden ileriki aşamalarda size yetmeyecektir. Winsor Newton kaliteli bir markadır. Tercih edebilirsiniz.

      Sil
  11. Baslangic icin pebeo markasi nasil sizce

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başlangıç için tercih edebilirsiniz. Fakat mümkünse tüp şeklinde satılanlardan alın.

      Sil
  12. Selam! Sulu boyalar hakkında bilgi edinmeye çalışıyorum ve Istanbul'daki hatırı sayılır bir kursun polycolor ı listesinde gördüm,acaba yeni başlayan biri için nasıldır bu boyalar biraz merak ettim ve size sorayım dedim,şimdiden teşekkür ederim umarım en kısa zamanda yanıt verirsiniz 🙏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Polycolor marka suluboya hiç görmedim. Dolayısıyla bilgim yok. Suluboya kalemi olarak belki ürünleri olabilir. Yukarıda markaları tercih etmeniz yeterli olacaktır.

      Sil
  13. Merhaba, çizer bir arkadaşıma suluboya hediye etmek istiyorum ama kalitesinden pek anlamadığım için fikrinize danışmak istedim. Türkiyede bulabileceğim en kaliteli suluboya setini yazabilir misiniz acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. http://www.guvensanat.com/schmincke-horadam-aquarell-tam-tablet-suluboya-set-24-renk

      Bu set her suluboya ressamını mutlu edecektir. Fakat daha önce kurulu bir düzeni varsa mevcut renklerle bunların farkı olacaktır. her markanın renkleri küçük farklılıklar içerirler. Eğer kullandığı bir marka varsa o markanın setini almanız çok daha iyi olacaktır. Yukarıda her markanın kendine göre iyilerini yazdım. Bunlar üst kalite ürünlerdir.

      Sil
  14. Öncelikle merhaba ben resim ogrencisiyim prosfesyonel calismalar yapmak istiyorum da faber castell in 21li suluboya setini görmüştüm sizce bu faber iyi midir ne düşünürsünüz? :\

    YanıtlaSil
  15. Daha önce wangogh serilerini kullanıyordum. Şimdi daha kalitelisine geçmek istiyorum.winsor cotman wangoghla aynımı. Aynisa artis serisine mi ba kıyım.birde Türkiye'de çok pahalı bu ürünler.Türkiye'de 45 li winsor cotman 300ile 400tl arasinda Ebay da baktım 100le 200 arası değişiyor. Edaya güvenip alsammi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. artist serisi yazımda da belirttiğim gibi daha kalitelidir. Benim tavsiyem daha çok kullandığınız renkleri tüp olarak satın almanızdır. Ebay daki güvenirlik satıcıya göre değişir. Yüksek puanlı satıcılardan yaptığınız alışverişlerde sıkıntı yaşamazsınız.

      Sil
  16. Merhabalar! Bu konularda biraz bilgisizim ve haklarında pek fazla yazı bulamadım, tüp boyalarla tablet boyaların farkları nedir, hangisini seçmeliyim? Ve kalite olarak ortalarda birşeyle başlamak istiyorum ne önerirsiniz? Belki biraz fazla soru sordum ama öneriye ihtiyacım var, şimdiden teşekkürler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diğer yazılarımda konuyla ilgili detaylı bilgi mevcut. Teşekkürler. :)

      Sil
  17. Merhabalar! Bu konularda biraz bilgisizim ve haklarında pek fazla yazı bulamadım, tüp boyalarla tablet boyaların farkları nedir, hangisini seçmeliyim? Ve kalite olarak ortada birşey almak istiyorum, ne önerirsiniz? Belki biraz fazla soru sordum ama öneriye ihtiyacım var, şimdiden teşekkürler!

    YanıtlaSil
  18. İyi günler. Benim sizden bir ricam olacak. Yaşadığım şehirde çok fazla şey bulamıyorum. Zaten acemiyim ve çok kaliteli bir ürünle başlamak istemiyorum. Eğer bulabilirseniz faber castellin tüp suluboyasıyla mariesin suluboyasını sizin kullandığının boyayla karşılaştıran bir video çekebilir misiniz?

    YanıtlaSil
  19. Merhaba, bir arkadaşıma hediye almak istiyorum. Kutusu şık olan bir set olarak bulabildiğim en uygun fiyat bu ama marka için ne düşünüyorsunuz? Van Gogh gibi markalar daha kaliteliyse sırf dış görünüş için yanlış seçim yapmak istemem. Teşekkürler http://www.ankasanat.com/Products/Royal-Langnickel-Sulu-Boya-Kalem-Seti-45-Parca-RSET-WPEN-1600.html.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kutusuna bakılırsa bu fiyata boyaların kaliteli olması zor görünüyor. Alacağınız kişiye bu sanatı sevdirmek istiyorsanız aynı paraya kaliteli boyalar tercih edin. Güzel bir hediye olsun şık görünsün diyorsanız bu gönderdiğiniz ürün gayet hoş duruyor. Ben tercihimi artist serisi boyalardan yana kullanırdım.

      Sil
  20. St.Petersburg Sonnet Artists serisini önerir msiiniz mimarlık öğrencisiyim bütçe uygunluğuna göre boya aradığım için bana içinde en uygyn bu geldi ama kalitesiz bir ürünle de karşılaşmak istemem doğrusu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. St.Petersburg gayet kaliteli bir markadır. Rus menşeili bir firma ve dolar kurundan etkilenmediği için diğer markalara göre fiyatı çok uygundur. Kesinlikle sorun yaşamazsınız. Çok uygun fiyatlara peşin fiyatına pazarlık yaparak alabilme imkanınız var bu ürünü. İnternetten almıyorsanız öğrenci olduğunuzu söyleyerek pazarlık şansınızı deneyin.

      Sil
  21. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  22. Pebeo başlangıç için uygun mudur?

    YanıtlaSil
  23. merhabalar,resime dair bir yeteneğim olmamasına rağmen bu aralar suluboya yapmayı çok istiyorum, tekniğe daiir de herhangi bir bilgim yok maalesef. geçici bir heves mi yoksa gerçekten başarabilir miyim bilmiyorum bu yüzden size sorayım dedim. başlangıç için maliyeti uygun olarak hangi markayı önerirsiniz ve internet aracılığıyla öğrenmem mümkün olur mu sizce. teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Yeteneğinizin olup olmaması bence bir işi yapmak için ikinci niteliktir. Öncelikle yapılan işi sevmek gerekir. Ben, inanılmaz yetenekli yada eğitimli olup sanatsal açıdan hiçbirşey üretmeyen insan tanıdım. Yani özetle seviyorsanız ve yaparken keyif alıyorsanız suluboya dan mutlu olabilirsiniz. Bu mutluluk da önünde sonunda size başarı getirecektir. Suluboyadan yada herhangibir sanattan maksimum keyif alabilmeniz için kaliteli malzemelerle başlamanız gerekir. Konuyla ilgili yazılarım mevcut bloğumu incelerseniz ne alacağınıza karar verebilirsiniz. İnternet üzerinden resim yapmak gayet de güzel öğrenilir ama en önemlisi bol bol pratik yapmaktır.

      Sil
  24. Merhaba, curious george markasını biliyor musunuz? Nasıldır?

    YanıtlaSil
  25. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  26. Merhaba.sulu boya yapıyorum.bu sene yağlı boyaya başkayacağım.önereceğiniz kaliteli fırça seti var mı?hem sulu hemde yağlı boyada kullanmak mümkün mü?daler rowney ve bomega aradında kaldım.cevabınız için teşekkür ediyorum

    YanıtlaSil
  27. Merhaba.önereceğiniz sulu ve yağlı boya markası hangisi?hem sulu hemde yağlı boyada kullanmak mümkün mü?daler rowney ve bomega arasında kaldım.1 senedir sulu boya yapıyorum ama yağlı boyaya bu sene daha başlayacağım.şimden cevabınız için teşekkür ediyorum

    YanıtlaSil
  28. Merhaba.önereceğiniz sulu ve yağlı boya fırça markaları var mı?daler rowney ve bomega arasında kaldım.bir senedir sulu bıya yapıyorum ama bu sene yaplı boyaya başlacağım.hem sulu hemde yaplı boya çalışmalarında kullanabilceğim fırça takımı var mı?şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Hem suluboya hem de yağlıboyada kullanabileceğiniz bir fırça malesef yok. Efekt fırçası olarak var fakat onunla efekler dışında pek birşey yapamazsınız. Suluboya için samurfırça yada benzeri sentetik fırçaları kullanmalısınız. Daler rowney iyidir diğer markayı bilmiyorum.

      Sil
  29. merhaba.Uzun zamandır karakalemle uğraşıyorum.Belli bir zamandır da suluboyaya ilgi duymaya başladım.Başta bilinçsizce katı daire tablet boyalardan kullandım ve çizimlerim mahvoldu haliyle.Şimdi iyi bir suluboya seti arıyorum.Van gogh un tablet serilerınden mı yoksa winsor and newton un tablet serilerinden mi satın alsam iyi olur acaba ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Başlangıç olarak Vangogh daha hesaplı olacaktır. Ben de halen Vangoghlarımdan bazılarıyla devam ediyorum. Kağıt konusunda da dikkat etmelisiniz. Kesinlikle suluboya için üretilen kağıtlar kullanın.

      Sil
    2. Teşekkürler.Kağıt konusunda ztn genelde 300 gr lıklardan kullanıyorum sorun olmuyor.O zaman van gogh un 15 lisine veya 24 lüsüne bakacağım.Sağolun.

      Sil
  30. Merhaba sizce St Petersburg 12 ki mi van gogh 15 li mi yoksa winsor ABD newton cotman 12 li mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalite olarak deneme imkanım olmamasına rağmen piyasada WinsorNewton daha kaliteli olarak bilinir. Bence bunların herhangi birisi olabilir. Özellikle de yeni başlıyorsanız bunların en hesaplısını tercih edin ve kalan para ile fırçanızı yada kağıdınızı kaliteli alın.

      Sil
  31. Merhaba yeni sulu boya yapıcam master’s touch nasıl bir marka olur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gayet güzel bir isim. Ürettiğinizde denemek ve yorumlarımı paylaşmak isterim. İyi çalışmalar.

      Sil
  32. merhaba başlangıç olarak daler rowney aquafine serisimi yoksa talens van gogh serisini mi önerirsiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkisinden de memnun kalacağınızı düşünüyorum.

      Sil
  33. merhaba.suluboyalar hakkinda yorum arastirirken sayfanizi gordum.tezhip ogrencisiyim.hocamiz tas sulu boya önerdi.sitelerden arastirdim biraz.bir marka buldum cok uygun geldi fiyati.superior artist suluboya.48 lik. 275 tl indirimli fiyati.sizce iyimi kalite olarak arastiriyorum da..cok yeni oldugum icin de pek bi bilgim yok.yardimci olursaniz sevinirim.iyi geceler..

    YanıtlaSil
  34. https://www.hepsiburada.com/winsor-newton-cotman-sulu-boya-cep-tipi-12-li-p-OFISARTI2572005784
    https://www.hepsiburada.com/daler-rowney-aquafine-travel-set-24-lu-p-HBV000006EODL
    https://www.hepsiburada.com/talens-van-gogh-tablet-sulu-boya-15-12-3-renk-p-OFISBOYAM1441?magaza=G%C3%BCvenSanat
    https://www.hepsiburada.com/st-petersburg-sonnet-suluboya-seti-24lu-p-HBV00000H9F3M
    Merhaba yeni başlayan biri için güncel fiyatları bu şekilde olan paletlerden hangisini önerirsiniz? İçinde fırça bulunması, ileriye dönük kullanılması gibi birçok açıdan değerlendirirsek hangisi daha kullanışlı olacaktır cevlarsanız çok sevinirim. Çok teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  35. 24'lüsü 100 küsür TL olan daler and rowneyi almak istiyorum ama aklımda Van Gogh da var 12'lisi 100 TL. Van gogh'un kalitesinin diğerinden daha fazla olduğu düşüncesiyle kararsız kaldım.Sizce aradaki kalite farkı fazla mıdır? ilk deneyimimde güzel bir suluboyayla başlamak istiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her ikisi de olur. 12 lide renk karışımlarını daha çok tecrübe etmiş olursunuz. 24 lüde bazı renkleri hazır bulmanız mümkün. Kağıda yatırım yaparsanız daha güzel işler ortaya koyabilirsiniz. Boya da önemli ama kağıt kadar fark yaratmıyor. Boyanın farkını görmek için profesyonel olmak gerek. Tabii çok çok kalitesizlerden bahsetmiyorum.

      Sil
  36. Merhaba , daha önce tablet sulu boya yaptım tüp suluboya denemek istiyorum şimdide ;tüp suluboyada daler rowney simply 24×12,talens art creation,st.petersburg white night 12 li arasında kaldım ne önerirsiniz tüp suluboyada başka bir öneriniz de varmıdır acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalite olarak st.petersburg white night daha iyi olacağını düşünüyorum. Art creation dan kullandığım renkler var. Sizi üzeceğini sanmam. Ama her rengin performansı bir olmuyor. İyi boyamalar.

      Sil
  37. merhaba. Sulu boyaya yeni başladım yazılarınızı okuyarak ve çalişmalarınıza bakarak ilham alıyorum. Kendimi daha fazla geliştirmek ve farklı ürünler kullanmak amacıyla sulu boya almak istiyorum. Fakat rusya da sulu boya sanatı daha fazla gelişmiş olduğunu duydum sizin bildiğiniz rus markaları var mı ? varsa isimlerini paylaşabilir misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rus markası olarak St. Petersburg White Nights boyalar mevcut. Kalitelilerdir fakat en iyisi olduklarını düşünmüyorum. Bir fırça markaları vardı yanlış hatırlamıyorsam. O da kaliteliydi. Gerçek samur fırça üretiyorlardı.

      Ruslar sanatın bir çok dalında iyiler. Suluboyada da iyiler ama benim dünyaca ünlü takip ettiğim Rus çok az. Balkanlardan daha çok ressam çıkıyor. İngilizler bu işin öncüleri diyebiliriz fakat yeni nesil ingiliz tanıdığım yok. Suluboyada en ileri millet bence çinliler olabilir. Geleneklerinde mürekkebin önemli bir rolü olduğundan suluboyaya yatkınlar. Beğendiğim Hintli ressamlar da var. Hintliler de meraklı bu işe. İranlı ressamlar biz Türklere benziyorlar ama bizden bir tık daha ileri olduklarını düşünüyorum.

      Sil
  38. Merhaba, suluboya ile ilgili en geniş açıklama sizin forumunuzda ve bilgi güncel daima. Emeğinize sağlık. Benim de kafama takılan bir soru var. Mijello mission gold serisi ile ilgili bilgi bulamıyorum. Kalitesi pigmenti nasıl, sınıf olarak nerde bilginiz var mı?
    Ve naçizane önerim bir forum kursanız bir sanat yapanlar kullansak, deneyimlerimizi paylaşsak yada deneyim sorsak. Bu alanda eksiklik var malesef. Eğer böyle bir forum varsa adını verirseniz mutlu olurum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğeniniz için teşekkürler. Mijello aliexpresste satılan tek markaydı bir zamanlar. Aliexpress te suluboya satışı bu yazıyı kaleme aldığım yıllarda yeni yeni başlıyordu. Seçenekler çok azdı. Marka hakkında bir bilgim yok. Resmi sitelerinde Amerika menşeili olduğu yazıyor ama Aliexpress te Çin'de üretilmeyen ve Çin markası olmayan ürünler satılmıyor. Marka Çine satılmış gibi görünüyor. Tüm bunlardan bağımsız olarak ürünü denemedim ama kaliteli olma ihtimali var tabii ki. Çin'in elektronikte yaptığı atılımı sanat ürünlerinde de göstermiş olmasını bekleyebiliriz. Fiyatı uygun olanlardan alıp denemek en mantıklısı.

      Forum konusunda gelince. Böyle bir oluşumu kurup takip etmek. Editörler bulup kontrollerini yapmak başlangıçta olmasa bile biraz yol aldıktan sonra tek işiniz olmak zorunda kalıyor. Benim sanata uzak olmasa da suluboya dışında bir kariyerim var. Zamanımın büyük bir kısmını bu alıyor. Güzel fikriniz ve beni buna layık gördüğünüz için teşekkür ederim.

      Son bir kaç yılda ortaya çıktıysa bilemiyorum ancak ülkemizde sanatla ilgili forum varsa bile suluboya altbaşlığında bir şeyler bulmak mümkün değil. Suluboya için size forum tadında yardım ve yorum alabileceğiniz bir tavsiye online ortamda maalesef bulunmuyor. Başlangıcını İzmir Seferhisar'da olan Uluslararası Suluboya Derneğine Üye olarak Ülkemizdeki ve Dünyadaki en aktif suluboya kuruluşuna dahil olabilirsiniz. Pandemi nedeniyle etkinliklere ara verildi ancak sergilere bu aralar başlanması düşünülüyor.

      Sil
    2. Yanıtınız için çok teşekkür ederim. Dayanamayıp indirimde mijello gold setini aldım. Emsallerine göre gramajı daha fazla ve fiyatı oldukça uygun. Kore üretimi ve ballı bir içeriğe sahipmiş. Boyalar inanılmaz canlı ve pigmenti çok iyi. Fırçayı dokundurmam bile yeterli gelebiliyor hatta bazen transparan etki için oldukça sulandırmam gerekti. Tabi ki diğer narkaların hepsine hakim değilim, kıyaslayamam ama kullandıklarımdan oldukça iyi.

      Bahsettiğiniz derneğe üye olmak istiyorum. Bilgi verdiğiniz için teşekkür ederim ��

      Sil
    3. Memnun kalmanız sevindirici. Ben de merak ettim. Belki alıp denerim. Bu arada boyanızın karakteri St.Petersburg Sonnet'e benziyor gibi. Bunun incelemesini anasayfada bulabilirsiniz. Fiyat performans olarak değerlendirilebilecek bir ürün.

      Sil
    4. Teşekkür ederim. Bakacağım. Bu alandaki tek otorite sayfa sizin şu an :)

      Sil
  39. Merhabalar ben suluboyaya yeni başlicam
    ST. PETERSBURG sonnet 24 lü suluboya seti ile Van Gogh un 15li suluboya setinin arasında kaldım, fiyatları aynı ama Van gogh un içinde ayrıca fırça var ve renkleri karıştırabileceğimiz alan var st petersburg un kutusu karton sizce hangisini almalıyım? Bi kaç kişinin st petersburg un van gogh dan daha iyi olduğunu söylediğini duydum arada kaldım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim bir ressam hocam St. Peterburgu onerirmisti.

      Sil
    2. Bahsettiğiniz boyanın incelemesini yaptım. https://suluboyaetkisi.blogspot.com/2020/12/stpetersburg-sonnet-suluboya-seti.html bu adresten okuyabilirsiniz.

      Sil
  40. Merhaba.Ben Marmara resim og. Ogrencisiyim daha once de suluboya yaptim. Vangog kullandim. Iyiydi. Ancam ondan daha ballı kivamda ve renkleri yogun bir suluboya markası ariyorum
    Ne onerirsiniz?
    Ayrica st.peterburg almai dusunuyorum.
    Munkunse instagramdanda onus yapabilirsniz. _.dogaicinyasam._ hesabim
    Iyi gunler

    YanıtlaSil
  41. Merhaba.Ben Marmara resim og. Ogrencisiyim daha once de suluboya yaptim. Vangog kullandim. Iyiydi. Ancam ondan daha ballı kivamda ve renkleri yogun bir suluboya markası ariyorum
    Ne onerirsiniz?
    Ayrica st.peterburg almai dusunuyorum.
    Munkunse instagramdanda onus yapabilirsniz. _.dogaicinyasam._ hesabim
    Iyi gunler

    YanıtlaSil
  42. orta seviyeyim iyi suluboya lazım ne önerirsiniz

    YanıtlaSil
  43. Başlangıç için boya arıyorum sizce winsor newtonmu yoksa Daler rowney mi almalıyım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Marka olarak cevap vereceğim. Winsor Newton'un daha kaliteli olduğu çok net.
      Ancak giriş seviyesinde bu fark olmayabilir. Benim size başlangıç için tavsiyem budur. https://suluboyaetkisi.blogspot.com/2020/12/stpetersburg-sonnet-suluboya-seti.html

      Sil
  44. ben başlangıç seviyesinde değilim yani ztn her zmn resim yapıyodum suluboyaya ise 2 yıl önce başladım kaliteli boyalar alıyordum ztn ama tüp boya çok renkli bir set istiyorum ama çok marka var ve bu yazı dışında profesyonel marka önerisi için ne video ne yazı var açıkçası hepai başlangıç için neyse uzattım biraz mijello iyi midir sizce hem tüp olsun hem çok renk olan bi set şeklinde almak istiyorum çünkü mungyo da iyi sanırım ama fiyat farkından sanki mijello daha iyi gibi bilemiyorum 2 ay önce almaya karar verdim seçemediğimden alamıyorum boyam kalmadı artık yardımcı olabilirseniz sevinirim😅🙏🏻

    YanıtlaSil
  45. Bahsettiğiniz markayla ilgili yukarıda bir okuyucuma yazdığım cevap var. Onu okumanızı tavsiye ederim. Bahsettiğiniz markalar Çin menşeili. Aralarında çok fark olacağını sanmıyorum. Renklerinin hepsi aynı performansta da olmayabiliyor. Set boyalarda Bütün renklerin kaliteli olacağını düşünmeyin. Çünkü bazı pigmentler bildiğiniz üzere daha pahalı olabiliyor. Sadece pahalı pigmenti az kullanarak tüm seti ucuza üretmek mümkünken tam tersi bir pigment yüzünden tüm set çok pahalı olabiliyor. Bu nedenle set almak yeni başlayanlar için mantıklı olsa da devamında tek tek almak hem kaliteli ürün seçebilmek, hem de ihtiyaca göre boya kullanımı için daha makul bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. peki hangi markayı tavsiye edersiniz?

      Sil
    2. Bütçe kaygınız yoksa internetten neredeyse her rengini bulabileceğiniz çok kaliteli markalar Daniel Smith ve schmincke yi tavsiye ederim. Bunların boyaları sadece tüp olarak satılırlar. Tüp olarak satılan ve fiyatı nispeten yüksek olan tüm markalar bence sıkıntısız kullanılabilir. Burada renklerinin tutarlılıkları ve kataloglarındaki renk sayısı gibi özellkileriyle değerlendirildiğinde asıl farkları ortaya çıkabilir. Dediğim gibi her renklerine de güvenmemek lazım. Deneyimleyerek karışık gidebilirsiniz. Yani x markanın sarısı y markasının mavisi gibi bir palet oluşturmak bence bu işin varacağı son noktadır. takip ettiğim dünyaca ünlü ressamlar da eğer sponsorlukları yoksa ve özel bir renk takıntıları yoksa. her markayı kullanabiliyorlar.

      Sil
  46. Merhaba,sulu boyaya yeni başlayan için, şu an piyasada bulunan hem ekonomik, hem kaliteli önerebileceğiniz boya ya da boyalar hangileri?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. St.Petersburg Sonnet Suluboya Seti diğer markalara göre daha uygun fiyatlı diye biliyorum. Güncel fiyatlardan haberim yok. Herşey yeternice pahalandı zaten ancak bu marka Rus üretimi olduğundan mıdır bilemiyorum ama fiyatı diğerlerine göre makul. Yine de satıcıdan satıcıya fiyatlar ciddi değişiklikler gösterebiliyor. İlk gördüğünüz yerden almayın. Goggleda arama yapıp sitelerdeki fiyatlarını karşılaştırın. İyi boyamalar :)

      Sil
  47. Merhaba,
    Grafik tasarım öğrencisiyim ve 1-2 yıldır suluboya ile uğraşıyorum.Vangogh un suluboyasini kullanıyordum ama renk pigmentasyonundan hiç memnun değilim çok soluk geliyor bu yüzden yeni suluboya almaya karar verdim ama seçemedim ne alsam diye 😅 Winsor and newton cotman serisi mi st. Petersburg white night önerirsiniz önerebileceğiniz başka markalara da açığım.Şimdiden çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Winsor and newton iyidir ancak renkler biraz "bağırsın" istiyorsanız st. Petersburg biraz daha önde olabilir. Her set içerisinde sizi tatmin etmeyen renkler olacaktır. Bunları tespit edebilmek için deneme kartelası satın almanız lazım. Yani denemeniz gerekiyor. Ve sonrasında bu renkleri tek satın alıp kendi setinizi oluşturmalısınız.

      Sil