Suluboya resimlerimi ve deneyimlerimi sizlerle paylaşıyorum.

2 Aralık 2020 Çarşamba

St.Petersburg Sonnet Suluboya Seti incelemesi

 
Çekmecemde yıllardır kullanılmayı bekleyen bu set artan sanat malzemeleri fiyatları nedeniyle bir çok sanat severin radarına girmeye başladı. 

Bir okuyucumun sorması üzerine çekmecemden çıkarıp bir göz attım ve kartelasındaki renk farklılıkları yüzünden yeni bir kartela yapmaya karar verdim. Tabii bu aynı zamanda küçük çaplı bir inceleme de oldu. Ve bana gelen yorumlarda en çok sorulan soru hangi suluboya setini almalıyım olduğu için bu deneyimi sizlerle paylaşmak istedim. 

St.Petersburg Sonnet Suluboya Setini aldığımda beni ilk şaşırtan tabletlerin yumuşaklığıydı. Daha su bile değdirmeden parmağınızla bastırdığınızda içine gömülecekmiş gibi yumuşaktı. Ayrıca fotoğraflarda da görebileceğiniz gibi sanki ıslakmış gibi sürekli bir parlaklığa sahip. 
 
 
 


İçerisinden plastiğe basılı bir karetela çıkıyor. Benimkinde 4-5 boyanın yerleri değişmişti. Bu kırtasiyedeyken düşüp dağılıp toplanmış olabilir diye geçiştirilebilecek bir durum. Fakat renkleri denemeye başladığımda karteladaki renkleri tam olarak bulamadığımı fark ettim. Sitelerinden de konrtol ettiğimde renklerin isimlerinin de tam olarak karşılıklarının olmadığını gördüm. Şeffaf plastik üzerine baskıda aynı renkleri tutturmak zaten çok zordur. Bu yüzden biraz tahminle hareket ettim ama işin içinden çıkamadım. Bu yüzden bir kartela yapmaya karar verdim. Fakat bu kartelada boyaların firma tarafından verilmiş isimleri olmadığından biten bir boyanın yerini doldurmak biraz güç olacak. 

 
Bu setle bir resim yapmadım. Resim yapsaydım da renklerin tamamını kullanma ihtimalim yok. Ama kartela yaparak aşağı yukarı renkler hakkında bir fikir edinebildim. Birincisi renkler gerçekten çok ama çok canlı. İkincisi kapatıcı özellikleri yüksek. Yani açık yeşil bile kullansanız boyanın yoğun olduğu yerdeki fazla koyuluğu görebliyorsunuz. Yeşil demişken bu setteki yeşillerin isimlendirmelerinde bir yanlışlık olabilir. SAP GREEN tanımına uyan renk yeşilse diğeri ne? Diğeri sap Greense farklı fimraların SAP GREEN diye adlandırıldığı renge benzeyen ne? falan filan. Yani tam bir kafa karışıklığı yaşattı bana bu set. Kahverengi tonlarında da buna benzer durumlar var. :) Boya kataloglarında zaten isimlerle renkler her firmaya göre aşağı yukarı benzerdir ama tamamen birbirlerine benzemezler. St.Petersburg Sonnet Suluboya Seti bence bu benzerlikten biraz daha uzak gibi. 


Sonuca gelecek olursam. Sadece kartela üzerinden bir öngörü olarak bu seti aldığınızda yapacağınız resmin tonları aynı karteladaki gibi constraslı ve Saturasyonu yüksek resimler olacaktır. Bu tabii ki herkesin hoşuna gidecek türden bir özellik değil. 

İkinci olarak alışageldiğiniz başka bir marka varsa eğer St.Petersburg Sonnet'te ciddi bir alışma süreci sizi bekliyor olacak. 

Alınır mı derseniz kesinlikle alınır. fırçanızın bu yumuşak boyadan kolayca renkleri alması ve kağıda aynı canlılığı aktarması gerçekten resim yapmayı sevdirecek türden bir his veriyor. Ayrıca fiyatı kendi markasının diğer ürünlerine göre bile oldukça makul. 
 
Uzun bir aradan sonra bu yazıyı yazmama vesile olan okuyucuma teşekkür ediyorum. Umarım onun için de açıklayıcı bir yazı olmuştur. Sanatla kalın.


2

2 yorum: