Suluboya resimlerimi ve deneyimlerimi sizlerle paylaşıyorum.

22 Aralık 2014 Pazartesi

http://www.memosart.co/ tanıtım paketi incelemesi.

Türkiye'de suluboya yapacaksanız

http://www.memosart.co

İnternette uygun fiyata kaliteli malzeme alabileceğim siteler arayıp dururken meğer cevher yanıbaşımdaymış.

Suluboya paylaşımlarını görünce Mehmet Bey'in facebook sayfasını inceledim. Bir de baktım malzeme alan kişilerin fotoğraf paylaşımları. Hemen okumaya koyuldum ve Mehmet Bingöl'ün yurtdışında suluboya ve malzemeleri sattığını öğrendim. Farkı ne derseniz; heryerde bulamayacağınız ürünler ve gerçekten uygun fiyatlar. 

İşte bu şekilde satış sitesinin adresini de öğrenip incelemeye başladığımda inanılmaz bir ürünü olduğunu gördüm. 

Bu ürün A5 ebadında el yapımı ve yüksek kaliteli dünyanın en iyi markalarına ait kağıt numuneleriydi. Sanki yetmiyormuşcasına yanında yine artist kalitesinde paranın alabileceği en ünlü boyalardan bir seçki sunuyordu. 

Mehmet beye türk suluboya camiasına sunduğu bu hizmetten dolayı şükranlarımı sunarak hemen siparişimi verdim. 

Kendisi sofyada ikamet ettiğinden kargonun gelmesi bir haftayı biraz geçti. Ama hiç önemli değildi. Sunduğu bu imkanlarla deneyimleyeceklerinizin yanında bunlar hiçbirşey. 

Paket elime geçer geçmez boya testerlarını hemen denemeye başladım. Fakat bu beni kesmeyince bir kartela yapmaya karar verdim. Aşağıda fotoğraflarını görebilirsiniz.

Testerlar deneme resim yapmanıza olanak verecek kadar çok boya içeriyor. Yine de bitirmeyip kenarda referans olarak saklamak daha mantıklı. 

Gelelim bu güzel hizmetten bahsettikten sonra asıl değerlendirmemiz gerekenlere.
Artist seviyesi boyalarla bu ilk tanışıklığım oluyordu.
Beklediğim gibi de olduğu söylenemez. Şöyle ki; bazı renkler giriş seviyesi boyalardan daha etkileyici değiller. Yani bu işin doğası gereği kolay elde edilen ve edilemeyen pigmentler olduğu için bazı renkler için kalite aramaya gerek olmayabilir. Fakat her markanın kendine has bazı özellikleri mevcut. 

Örneğin Daniel Smith in inanılmaz bir renk çeşidi var. Efektli boyalar ve karışımlı renkler sunuyor. 

M Graham'nın ise boyaları palette kurumuyor. Bu da kuru çalışanlar için fırçaya daha fazla boya almanız anlamına geliyor. Fakat ben şöyle bir dezavantaj gördüm. Eğer paletiniz kalabalık ve araya bu boyalardan koyduysanız. kurumuş boyaya daldırır gibi bu boyaya fırçanızı sürerseniz yanlışlıkla fırçanıza gereğinden çok fazla boya alabilirsiniz. Biraz alışma süreci gerekiyor.

Schmincke ve Winsor Newton için kartelaya baktığımda çok birşey söyleyemeyeceğim. 
Kaliteli boyalar elbette ama kartelada bu farkı görmeniz zor. Belki aynı pigmentleri yanyana karşılaştırmak daha doğru olur. Fakat böyle bir imkanım henüz yok. 

Artist kalite boyaların yani fazlaca renk pigmenti içeren boyaların en büyük farkını ise boyalı fırçanızı ıslak kağıdınıza sürdüğünüzde anlıyorsunuz. 
Fırça suya temas ettiği anda boya suyun içinde hızlı bir şekilde dağılıyor. 

Boyalarla resim yapmadan deneyimlediklerim bunlar. 
Uzun yıllar bu markalarla çalışan ressamların diyecek elbette çok fazla sözleri vardır. 
Onlar hangi markanın hangi renginin iyi sonuç verdiğini yada tekniklerine hangilerin daha uygun olduğunu deneyimlemiş olabilirler. Renk karışımlarındaki, parlaklıklarındaki yada dayanıklılıklarındaki başarılarını daha iyi bilebilirler. Ancak Amatör bir ressamın bunları keşfetmek gibi güzel bir amacı olabilir. Resim yapılan yıllar boyunca adım adım bu süprizlerle karşılaşmak hoş olacaktır.

Kağıt incelemelerimi henüz yapmadım. Hepsine bir resim yaptıktan sonra burada sizinle izlenimlerimi paylaşacağım.
.
0

0 yorum:

Yorum Gönder